Organisatie en Registratie
De gediplomeerde Mesologen staan geregistreerd bij het Nederlands
Register voor Mesologie: (NRM). Het Register draagt onder andere zorg voor
de controle van de reglementen en de visitatie. De Mesologen zijn tevens
aangesloten bij de
Nederlandse Vereniging voor Mesologie®
(NVVM). Deze vereniging regelt onder meer het tuchtrecht, de
klachtenprocedure en de beroepsethiek.
Ook ben ik als Mesoloog aangesloten
bij de Register Beroepsbeoefenaren Coplementaire Zorg"
(RBCZ) en bij de Vereniging ter Bevordering van Alternatieve Geneeswijze (VBAG)
Opleiding Mesologie
De mesoloog heeft zijn of haar opleiding gevolgd aan de Academie voor
Mesologie te Amsterdam. Mesologie is een HBO+ opleiding.
Contactgegevens Academie voor Mesologie:
Stichting Academie voor Integrale Geneeswijzen Amsterdam
(SAIGA)
Hugo
de Grootkade 30-38
1052 LT Amsterdam
Telefoon: +31 (0)20-6823515
alles aan om jou op een goede en respectvolle manier hulp te
bieden. Toch kan het
voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Het
zou goed zijn als je de kwestie
eerst met de therapeut bespreekt.
Misschien is er sprake van een misverstand en
kom je er samen uit als je
kenbaar maakt waarover je ontevreden bent of wat je
anders wilt. Is het
moeilijk je ongenoegen mondeling te uiten? Probeer het dan
schriftelijk
voor te leggen. Meestal lost een goed gesprek met je therapeut jouw
onvrede of klacht op.
Voel je je niet in staat de kwestie te
bespreken met je therapeut, laat de situatie dit
niet toe of kom je er
samen niet uit? Dan kun je kosteloos een onafhankelijke
klachtenfunctionaris inschakelen. Deze ondersteunt je bij het formuleren van
jouw
klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Samen met
jou wordt
gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor jouw
klacht. Je klacht
wordt binnen zes weken afgehandeld. De therapeut om wie
het gaat, heeft er recht
op om dit te weten en wordt op de hoogte
gesteld.
Heb je hulp nodig of is de kwestie aanleiding om een klacht
in te dienen, neem dan
contact op met Quasir.
E-mail: bemiddeling@quasir.nl of telefonisch: 06 4844 5538.
Als de inzet
van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop jouw onvrede of klacht is
afgehandeld voor jou onbevredigend is, dan kun je je wenden tot de
geschillencommissie. Deze geschillencommissie is onafhankelijk van alle
partijen en
gespecialiseerd in de complementaire zorg. Een uitspraak van
de
geschillencommissie over jouw klacht (geschil) is bindend, zowel voor
jou als de
therapeut. Soms kan de commissie besluiten een
schadevergoeding toe te kennen.
Kosten
Een geschil indienen bij
de geschillencommissie kost € 50. De geschillencommissie
doet binnen zes
maanden uitspraak over jouw klacht. Op zorggeschil.nl vindt je meer
informatie over hoe je een geschil kunt indienen. De klachtenfunctionaris
kan je
hierbij helpen.